Błąd Czujnika Ciśnienia Hamowania w Pompach ABS: Efektywne Rozwiązanie Problemu

Naprawa Czujnika Ciśnienia Hamowania w Pompach ABS: Efektywne Rozwiązanie Problemu

System ABS (Anti-lock Braking System) jest jednym z kluczowych elementów współczesnych pojazdów, który znacząco poprawia bezpieczeństwo jazdy. Jego głównym zadaniem jest zapobieganie blokowaniu kół podczas hamowania, co z kolei pozwala na utrzymanie sterowności pojazdu w krytycznych sytuacjach. Integralną częścią tego systemu jest pompa ABS, która współpracuje z różnymi czujnikami, w tym z czujnikiem ciśnienia hamowania.


Błąd czujnika prędkości koła ABS. Objawy, diagnoza, naprawa.

Diagnostyka i naprawa błędów czujników prędkości kół w samochodzie.

Czujniki prędkości kół są niezbędnymi komponentami systemów ABS (Anti-lock Braking System) oraz ESP (Electronic Stability Program), które zapewniają odpowiednią przyczepność i stabilność pojazdu podczas hamowania oraz manewrów. Nieprawidłowe działanie tych systemów może prowadzić do poważnych konsekwencji i niebezpieczeństw. Niniejszy artykuł przedstawia kompleksowy przewodnik po diagnostyce i naprawie problemów związanych z częstymi błędami czujników prędkości kół.


Blokowanie kół podczas hamowania. To może być problem z pompą ABS

Blokowanie kół podczas hamowania. To może być problem z pompą ABS

Dość częstą awarią w układzie hamulcowym jest blokowanie się kół w samochodzie. Problem dotyczy przede wszystkim pojazdów wyposażonych w pompę ABS firmy Bosch oraz ATE. Objawami takiej awarii jest ściąganie auta na którąś stronę, grzanie się tarcz hamulcowych i spadek mocy auta. Awaria taka zignorowana może skutkować pożarem lub wypadkiem! Co jest przyczyną takiej usterki?


Nie hamuje jedno koło w Opel Corsa D oraz w Meriva B

Nie hamujące koło w Opel Corsa D oraz w Meriva A i B

Dość częstą awarią w układzie hamulcowym jest nie hamowanie się kół w samochodzie. Problem dotyczy przede wszystkim pojazdów wyposażonych w pompę ABS firmy Bosch 8.0 i Bosch 8.0 ESP. Objawami takiej awarii jest ściąganie auta na którąś stronę, grzanie się kół i spadek mocy auta. Awaria taka zignorowana może prowadzić do wypadku. Co jest przyczyną takiej usterki?


Naprawa sterownika skrzyni Easytronic - P1607 - Opel Astra Corsa Combo Zafira Meriva

Naprawa sterownika skrzyni Easytronic - P1607 - Opel Astra Corsa Combo Zafira Meriva

Easytronic to patent Opla na automatyczną skrzynię biegów. Chociaż to może stwierdzenie na wyrost. Czym więc jest Easytronic? Jest o przystawka do standardowej – manualnej skrzyni, która wyręcza kierowcę przy zmianie biegów i wysprzęglaniu. Wszystkim steruje poprzez czujniki i siłowniki komputer, zamontowany w owym urządzeniu. Skrzynia ta dość ospale zmienia biegi dość często szarpie i nie potrzebnie redukuje biegi. Tym nie mniej jest to rozwiązanie bardzo tanie, proste w obsłudze i co by nie mówić – samo zmienia biegi.


Naprawa sterownika skrzyni DuraShift

Naprawa sterownika skrzyni DuraShift, oznaczona kodem błędu P0810, to specjalistyczna usługa oferowana przez naszą firmę, skierowana do właścicieli pojazdów Ford Focus, Fiesta, Transit oraz Mazda 2. Skrzynia DuraShift, będąca półautomatyczną skrzynią biegów, łączy w sobie cechy manualnej skrzyni z automatycznym systemem zmiany biegów, co wymaga precyzyjnej kalibracji i współpracy z innymi systemami elektronicznymi pojazdu. Nasze doświadczenie i specjalistyczne wyposażenie pozwalają na skuteczną diagnozę i naprawę, co jest kluczowe, gdyż błędy takie jak P0810 mogą prowadzić do poważnych problemów z funkcjonowaniem pojazdu, w tym zablokowania skrzyni na jednym z biegów.

Czym jest skrzynia DuraShift?

Skrzynia DuraShift to innowacyjne rozwiązanie stosowane w niektórych modelach pojazdów marki Ford i Mazda, które łączy zalety manualnej skrzyni biegów z komfortem automatycznej zmiany biegów. System ten wykorzystuje zaawansowane technologie do automatycznego wysprzęglania i zmiany biegów, co pozwala kierowcy skupić się na drodze, jednocześnie ciesząc się płynnością jazdy. Sterownik DuraShift jest szczególnie przydatny w miejskim ruchu, gdzie częste zmiany biegów mogą być męczące i nieefektywne.

Naprawa sterownika skrzyni DuraShift z kodem błędu P0810 wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale także odpowiedniego sprzętu diagnostycznego. W naszym warsztacie dysponujemy nowoczesnymi urządzeniami, pozwalającymi na precyzyjne lokalizowanie problemów i ich skuteczne rozwiązywanie. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko przywrócić pełną funkcjonalność skrzyni biegów, eliminując ryzyko dalszych awarii i nieprzewidzianych przestojów w użytkowaniu pojazdu.


Awaria ABS - pracujący cały czas silnik pompy / bucząca pompa ABS.

Awaria ABS - pracujący cały czas silnik pompy / bucząca pompa ABS.

Główną przyczyną awarii układu antypoślizgowego jest brak dbałości o płyn hamulcowy, który ma określoną przydatność. Wyeksploatowany płyn zmienia swoje właściwości na ściskanie, zmniejsza hydrofobowość powodując korozję układu. Wszystko to niszczy układ hamulcowy, zanieczyszcza go i powoduje nadmierną eksploatację układu. Podzespoły przegrzewają się i psuje się najsłabsze ogniwo.


Naprawa sterownika skrzyni biegów CVT 722.8 do Mercedes A-Klasa (W168) i B-Klasa (W169)

Naprawa sterownika skrzyni biegów CVT 722.8 do Mercedes A-Klasa (W168) i B-Klasa (W169)

Mercedes w swych mniejszych pojazdach stosował bezstopniowe skrzynie biegów, tzw wariatory. Charakteryzowały się one tym, że brak w nich przełożeń na kołach zębatych. Przełożenia są przenoszone poprzez zespół kół stożkowych, połączonych pasem klinowym lub łańcuchem. Podczas jazdy nie wyczuwamy fizycznego przełączania biegów. Praca wariatora kontrolowana jest przez elektroniczny sterownik, wyposażony w czujniki i zawory hydrauliczne.


Naprawa sterownika skrzyni biegów 7G-Tronic (Y3/8n1, Y3/8n2, Y3/8n3) do Mercedes-Benz

Naprawa sterownika skrzyni biegów 7G-Tronic (Y3/8n1, Y3/8n2, Y3/8n3) do Mercedes-Benz

Automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic (722.9) montowana w pojazdach marki Mercedes, to następca pięciobiegowej 5G-Tronic. Skrzynie tego typu charakteryzują się tym, że zamiast klasycznych kół zębatych posiadają przekładnie planetarne. Skrzynią można także sterować manualnie. Produkowana jest od roku 2003 i może przenosić w zależności od wariantu nawet 850 Nm. Można także stosować napęd na cztery koła. Idealnie więc nadaje się do większych aut za stajni Mercedesa. Budowa tej skrzyni pozwala na niespotykaną wręcz płynność zmiany biegów, deklasując całą konkurencję. Bardziej płynne są tylko CVT, ale te jak wiemy są bezstopniowe.


Naprawa sterownika skrzyni biegów DSG DQ380 DQ381 oraz DQ500 (P1735 10666 i P1736 10668)

Naprawa sterownika skrzyni biegów DSG DQ380 DQ381 oraz DQ500 na błędy czujników położenia sprzęgła 1 i 2 (P1735 10666 i P1736 10668)

Jeśli w tej skrzyni biegów wyskoczył ci błąd 10666 (P1735) lub 10668 (P1736) oznacza to, że komputer skrzyni źle odczytuje położenie sprzęgieł. Jest to usterka elektroniczna. W takim przypadku należy wysłać sterownik do naprawy do naszej firmy. W www.naprawczesc.pl mamy duże doświadczenie w naprawie tego typu usterek, które są nagminne w skrzyniach tego typu. Naprawa trwa z reguły jeden dzień roboczy i na naprawę udzielana jest gwarancja. Pamiętać należy, że po zamontowaniu sterownika, konieczne będzie przeprowadzenie adaptacji sprzęgieł w skrzyni. Jest to spowodowane zmianą parametrów odczytu czujników urządzenia.


Naprawa sterownika pompy ABS ATE MK60EC1 - MK61 - Wymiana procesora

Naprawa sterownika pompy ABS ATE MK60EC1 - MK61 - Wymiana procesora.

Mózgiem sterującym pracę każdej pompy ABS jest jej sterownik. Ten zminiaturyzowany komputer steruje jej pracą i odpowiada za nasze bezpieczeństwo podczas hamowania. Zdawać by się mogło, że w tym temacie wiele do powiedzenia już nie ma, ale technika w pojazdach samochodowych „gruszek w popiele nie zasypuje”. Obecnie wykorzystywane układy mogą nie tylko wspomagać awaryjne hamowanie. Mogą także na przykład odzyskiwać energię z siły hamowania czy przejąć za nas w sytuacjach awaryjnych kontrolę nad zatrzymaniem auta. Ogrom tych obowiązków spoczywa właśnie na sterowniku pompy ABS. Jak każdy komputer, wyposażony jest on w procesor, który oblicza wszelkie parametry prawidłowej pracy urządzenia. Z racji ciężkich warunków panujących pod maską, narażony jest on na drgania, zmienną temperaturę czy warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia jest także stan całego układy hamulcowego. Dość często zdarzają się zatem usterki elektroniczne takiego układu.


Blokujące się koło w Opel Corsa D oraz w Meriva B

Blokujące koło w Opel Corsa D oraz w Meriva A i B

Dość częstą awarią w układzie hamulcowym jest blokowanie się kół w samochodzie. Problem dotyczy przede wszystkim pojazdów wyposażonych w pompę ABS firmy Bosch 8.0 i Bosch 8.0 ESP. Objawami takiej awarii jest ściąganie auta na którąś stronę, grzanie się kół i spadek mocy auta. Awaria taka zignorowana. może skutkować pożarem! Co jest przyczyną takiej usterki?


Blokujące się koło w grupie VAG Audi Volkswagen Seat Skoda powyżej 2013 roku

Blokujące się koło w grupie VAG Audi Volkswagen Seat Skoda powyżej 2013 roku

Dość częstą awarią w układzie hamulcowym jest blokowanie się kół w samochodzie. Problem dotyczy przede wszystkim pojazdów wyposażonych w pompę ABS firmy ATE MK100. Objawami takiej awarii jest ściąganie auta na którąś stronę, grzanie się kół i spadek mocy auta. Awaria taka zignorowana. może skutkować pożarem! Co jest przyczyną takiej usterki?


Blokujące się koło w Fordach powyżej 2013 roku

Blokujące się koło w Fordach powyżej 2013 roku

Dość częstą awarią w układzie hamulcowym jest blokowanie się kół w samochodzie. Problem dotyczy przede wszystkim pojazdów wyposażonych w pompę ABS firmy ATE MK100. Objawami takiej awarii jest ściąganie auta na którąś stronę, grzanie się kół i spadek mocy auta. Awaria taka zignorowana. może skutkować pożarem! Co jest przyczyną takiej usterki?


Awaria ABS – od czego zacząć.

Awaria ABS – od czego zacząć.

Nim wyślemy pompę ABS do regeneracji, musimy się upewnić, czy winny nie jest inny komponent układu przeciwblokującego. W pierwszej kolejności sprawdzimy wtyczkę. Wypinamy ją ciągnąc za dźwignię, która przesuwa nam zasuwę blokującą, jednocześnie wypinając i wysuwając wtyczkę z gniazda sterownika ABS. Sprawdźmy najpierw wizualnie wtyczkę, czy nie jest mokra, czy nie ma śladów korozji.


Awaria układu hamulcowego – wpadający pedał. Awaria pompy ABS.

Awaria układu hamulcowego – wpadający pedał. Awaria pompy ABS.

Układ hamulcowy składa się z pompy hamulcowej, układu wspomagania (serwo), pompy ABS oraz z siłowników pracujących w zaciskach. Są jeszcze oczywiście inne elementy, które dla zwięzłości artykułu pominiemy. Układy te są hydrauliczne, co oznacza, że silę hamowania przenosi płyn znajdujący się w układzie.

Płyn jest główną przyczyną wszystkich awarii hamulców. Od niego w głównej mierze zależy sprawność tego układu. Należy go wymieniać minimum co dwa lata lub co 40-60 tys. km. Zbyt stary płyn traci zwoje właściwości pracy w układzie. Może on tracić swoje właściwości na ściśliwość. Może być bardziej podatny ma hydrofilowość czyli skłonność do łączenia się z wodą. A już 3% wody w układzie może powodować jej korozje, co z kolei może powodować wżery w siłownikach i pompie. Wytrącają się też z metalu cząsteczki korozji, które mogą układ hamulcowy zapchać. Jego jakość można sprawdzić specjalnymi testerami.

Należy także dbać o odpowiednią ilość płynu hamulcowego.


Na czym polega naprawa pomp ABS?

Na czym polega naprawa pomp ABS?

Historia systemów przeciw blokujących koła za parę lat będzie obchodziła setną rocznicę, choć pierwotnie tych stosowanych w lotnictwie. Z upływem lat i doświadczenia, diametralnie zmieniły one bezpieczeństwo w samochodach. Nic nie jest niestety wieczne i systemy te ulegają awarii.


Usterki sterownika skrzyni biegów. Diagnostyka i naprawa mechatroniki.

Usterki sterownika skrzyni biegów. Diagnostyka i naprawa mechatroniki.

Automatyczna skrzynia biegów na pierwszy rzut oka może poszczycić się samymi zaletami. Komfort poruszania się po mieście, brak konieczności ciągłego używania pedału sprzęgła czy dźwigni zmiany biegów. Dzięki temu wielu z nas nie wyobraża sobie powrotu do skrzyni manualnej. Wyręcza nas w tym wszystkim komputer i masa elektroniki, która steruje całym tym układem. W tym artykule jednak skupimy się na jej wadach, a konkretnie na usterkach elektronicznych.


Auto podczas hamowania ściąga na lewą lub prawą stronę. Problem może leżeć w pompie ABS

Auto podczas hamowania ściąga na lewą lub prawą stronę. Problem może leżeć w pompie ABS

Usterka hydrauliki ABS jest dość częstym zjawiskiem, a ściąganie naszego auta na bok podczas hamowania może być właśnie tego skutkiem. Wiele osób próbuje rozwiązać ten problem wymieniając hydraulikę na inną. Nie jest to jednak zawsze dobre rozwiązanie!

Wiele pomp jest tak skonstruowane, że blok hydrauliczny oraz sterownik są sobie przypisane i nie będą działać po wymianie na inny. Ktoś inny powie by wymienić w tedy całą pompę wraz ze sterownikiem. Tu niestety kolejne niespodzianki bo każda wymiana sterownika wiąże się z jego zakodowaniem na aucie, a znalezienie modelu o takim samym numerze może być niekiedy lada wyzwaniem. Same koszty mogą być też dla wielu zaskoczeniem bo jeśli chcemy zakupić na prawdę sprawna pompę ABS z gwarancją to koszty mogą sięgać czasem nawet rzędu kilku tysięcy!


Wpadający pedał hamulca. To może być problem z pompą ABS

Wpadający pedał hamulca. To może być problem z pompą ABS

Usterka hydrauliki ABS jest dość częstym zjawiskiem, a zapadający się pedał hamulca może być właśnie tego skutkiem. Wiele osób próbuje rozwiązać ten problem wymieniając hydraulikę na inną. Nie jest to jednak zawsze dobre rozwiązanie!

Wiele pomp jest tak skonstruowane, że blok hydrauliczny oraz sterownik są sobie przypisane i nie będą działać po wymianie na inny. Ktoś inny powie by wymienić w tedy całą pompę wraz ze sterownikiem. Tu niestety kolejne niespodzianki bo każda wymiana sterownika wiąże się z jego zakodowaniem na aucie, a znalezienie modelu o takim samym numerze może być niekiedy lada wyzwaniem. Same koszty mogą być też dla wielu zaskoczeniem bo jeśli chcemy zakupić na prawdę sprawna pompę ABS z gwarancją to koszty mogą sięgać czasem nawet rzędu kilku tysięcy!


Brak komunikacji z modułem ABS. To można naprawić!

Brak komunikacji z modułem ABS. To można naprawić!

Brak komunikacji z modułem ABS nie jest usterka prostą w naprawie. Przyczyn dlaczego nie możemy się skomunikować ze sterownikiem ABS jest kilka.

Problem bardzo często jest po stronie uszkodzonego sterownika ABS. W tym przypadku inne moduły w samochodzie takie jak np. sterownik silnika będą jednocześnie zgłaszać błędy komunikacyjne z modułem ABS. Objawem kierującym nas na sterownik ABS może być też fakt, że komunikacja znika pod wpływem temperatury. Na przykład rano gdy odpalimy samochód wszystko działa poprawnie, a dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka drogi łączność znika.


Pali się kontrolka ABS / ESP? Sprawdź co trzeba zrobić i jak to naprawić.

Pali się kontrolka ABS / ESP? Sprawdź co trzeba zrobić i jak to naprawić.

System ABS/ESP to bardzo złożony układ elementów działających na rzecz naszego bezpieczeństwa. Co robić jeśli w trakcie jazdy zapali nam się kontrolka ABS/ESP? W pierwszej kolejności należy udać się z autem do mechanika na diagnostykę samochodową. Jeśli palą się kontrolki związane z układem ABS nie oznacza to od razu, że sterownik ABS jest uszkodzony. Oznacza to póki co tylko tyle, że zapisał w swojej pamięci błędy, które określą nam jaśniej przyczynę problemu oraz co się wydarzyło.


Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe. Sprawdź pompę ABS

Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe. Sprawdź pompę ABS

Usterka hydrauliki ABS jest dość częstym zjawiskiem, a szybko ścierające się klocki i tarcze hamulcowe mogą być właśnie tego skutkiem. Gdy już zrozumiemy, że problem może leżeć w pompie ABS wiele osób próbuje rozwiązać ten problem wymieniając hydraulikę na inną. Nie jest to jednak zawsze dobre rozwiązanie!

Wiele pomp jest tak skonstruowane, że blok hydrauliczny oraz sterownik są sobie przypisane i nie będą działać po wymianie na inny. Ktoś inny powie by wymienić w tedy całą pompę wraz ze sterownikiem. Tu niestety kolejne niespodzianki bo każda wymiana sterownika wiąże się z jego zakodowaniem na aucie, a znalezienie modelu o takim samym numerze może być niekiedy lada wyzwaniem. Same koszty mogą być też dla wielu zaskoczeniem bo jeśli chcemy zakupić na prawdę sprawna pompę ABS z gwarancją to koszty mogą sięgać czasem nawet rzędu kilku tysięcy!


Nie hamują koła w samochodzie? To może być uszkodzona pompa ABS

Nie hamują koła w samochodzie? To może być uszkodzona pompa ABS

Usterka hydrauliki ABS jest dość częstym zjawiskiem, a częściowy lub całkowity brak hamulców w poszczególnych kołach mogą być właśnie tego skutkiem. Wiele osób próbuje rozwiązać ten problem wymieniając hydraulikę na inną. Nie jest to jednak zawsze dobre rozwiązanie!

Wiele pomp jest tak skonstruowane, że blok hydrauliczny oraz sterownik są sobie przypisane i nie będą działać po wymianie na inny. Ktoś inny powie by wymienić w tedy całą pompę wraz ze sterownikiem. Tu niestety kolejne niespodzianki bo każda wymiana sterownika wiąże się z jego zakodowaniem na aucie, a znalezienie modelu o takim samym numerze może być niekiedy lada wyzwaniem. Same koszty mogą być też dla wielu zaskoczeniem bo jeśli chcemy zakupić na prawdę sprawna pompę ABS z gwarancją to koszty mogą sięgać czasem nawet rzędu kilku tysięcy!


Blokują się koła w samochodzie? To może być uszkodzona pompa ABS

Blokują się koła w samochodzie? To może być uszkodzona pompa ABS

Usterka hydrauliki ABS jest dość częstym zjawiskiem, a blokujące się koła w samochodzie mogą być właśnie tego skutkiem. Wiele osób próbuje rozwiązać ten problem wymieniając hydraulikę na inną. Nie jest to jednak zawsze dobre rozwiązanie!

Wiele pomp jest tak skonstruowane, że blok hydrauliczny oraz sterownik są sobie przypisane i nie będą działać po wymianie na inny. Ktoś inny powie by wymienić w tedy całą pompę wraz ze sterownikiem. Tu niestety kolejne niespodzianki bo każda wymiana sterownika wiąże się z jego zakodowaniem na aucie, a znalezienie modelu o takim samym numerze może być niekiedy lada wyzwaniem. Same koszty mogą być też dla wielu zaskoczeniem bo jeśli chcemy zakupić na prawdę sprawna pompę ABS z gwarancją to koszty mogą sięgać czasem nawet rzędu kilku tysięcy!


Diagnostyka uszkodzonego układu ESP/ABS

Diagnostyka uszkodzonego układu ESP/ABS

Usterki układu ABS nie są wcale takie proste do zdiagnozowania jak to wielu się wydaje. Bardzo często gdy pompa ABS przestaje działać i zapalają się kontrolki od układu hamowania na desce rozdzielczej w samochodzie, mechanicy bez zastanowienia demontują pompę ABS i albo ją wymieniają albo wysyłają do naprawy beż żadnej wcześniejszej diagnostyki. Jest to bardzo duży błąd i narażanie klienta na duże i niepotrzebne koszty.


Objawy uszkodzonej pompy ABS

Objawy uszkodzonej pompy ABS

Uszkodzona pompa ABS może nas zaskoczyć w bardzo różny sposób. Objawy usterki ABS mogą mieć różny charakter w zależności czy jest uszkodzony sterownik pompy ABS czy sam blok hydrauliczny.

Jeśli uszkodzi się sterownik ABS to pierwszym objawem będą palące się na desce rozdzielczej kontrolki od układu ABS, ESP itp. Następnie kierowca pojazdu może dostrzec, że pompa ABS nie działa i nie hamuje w taki sposób jak powinna. Uszkodzony moduł ABS może niekiedy też robić zakłócenia na linii CAN lub zwarcie, a co za tym idzie wpływać negatywnie na działanie innych podzespołów w samochodzie.


Problemy z pompami ABS w Fordach - Przyczyny, objawy, rozwiązania

Dziś chcielibyśmy porozmawiać o problemach pomp ABSu w Fordach.

Materiał podzielimy na dwie części, gdzie będziemy omawiać część hydrauliczną czyli blok hydroagragatu oraz drugą część, gdzie omówimy problemy ze sterownikiem.