Błąd 2731 - W skrzyni CVT wystąpiło niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego „Przebieg do przodu”, gdy była włączona dźwignia „N”.
Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.
Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.
Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu 2731 to oznacza, że sterownik automatycznej lub półautomatycznej skrzyni biegów jest prawdopodobnie uszkodzony.
Opis błędu 2731:
W skrzyni CVT wystąpiło niedopuszczalne zamknięcie sprzęgła hydraulicznego „Przebieg do przodu”, gdy była włączona dźwignia „N”.Objawy błędu 2731:
- Po rozgrzaniu silnika skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
- Błędy czujnika obrotów turbiny
- Błędy elektrozaworów błąd czujnika
- Skrzynia nie działa brak możliwości poruszania się
- Niezrozumiały sygnał obrotów z czujnika – sygnał zakłócony
- Skrzynia szarpie
Występuje w samochodach takich jak:
- Temic Continental 722.8 - Mercedes-Benz
A-klasa: A150 A160 A170 A180 A200, W168
B-Klasa: B150, B170, B180, B200, W169, W245, W246 - Naprawa sterownika / mechatroniki automatycznej lub półautomatycznej skrzyni biegów
- Zadzwoń do nas +48 796 160 103