Błąd 5D8D - Zasilanie silnika pompy ABS


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu 5D8D to oznacza, że sterownik pompy ABS jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu 5D8D:

Zasilanie silnika pompy ABS

Objawy błędu 5D8D:

  • Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC
  • Brak komunikacji
  • Czujniki kół
  • Czujnik ciśnienia
  • Robi zakłócenia, zwarcie
  • Zablokowana hydraulika
  • Blokuje koło / koła
  • Nie hamuje na koło / koła
  • Pedał hamulca wpada

Występuje w samochodach takich jak:

  • Bosch 8.0 - BMW E53, E60, E61, E63, E83, E84, E89, E90, E91, X1, X3, X5, Z4, Seria 3, Seria 5
  • Bosch 8.0 - Ford Ka, Transit, F150

  • Rozwiązanie problemu 5D8D:

Błąd 5D8D - Zasilanie silnika pompy ABS