Błąd C1095 - Zasilanie silnika pompy ABS


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu C1095 to oznacza, że sterownik pompy ABS jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu C1095:

Zasilanie silnika pompy ABS

Objawy błędu C1095:

  • Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC
  • Brak komunikacji
  • Czujniki kół
  • Czujnik ciśnienia
  • Robi zakłócenia, zwarcie
  • Zablokowana hydraulika
  • Blokuje koło / koła
  • Nie hamuje na koło / koła
  • Pedał hamulca wpada

Występuje w samochodach takich jak:

  • ATE MK20 - Ford Fiesta, Focus, Focus Turnier Maverick, Puma, Scorpio, Street Ka, Galaxy
  • ATE MK20 - Jaguar XJ 8, XJR 8, XK 8
  • ATE MK25 - Ford Focus, Focus Turnier Maverick, Transit Connect
  • ATE MK25 - Jaguar S-Type, XK, XJ6
  • ATE MK60 - Ford Fiesta, Focus, Focus C-Max, Focus Turnier, Fusion, Kuga

  • Rozwiązanie problemu C1095:

Błąd C1095 - Zasilanie silnika pompy ABS