Błąd C1111 - Zasilanie silnika pompy ABS


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu C1111 to oznacza, że sterownik pompy ABS jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu C1111:

Zasilanie silnika pompy ABS

Objawy błędu C1111:

  • Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC
  • Brak komunikacji
  • Czujniki kół
  • Czujnik ciśnienia
  • Robi zakłócenia, zwarcie
  • Zablokowana hydraulika
  • Blokuje koło / koła
  • Nie hamuje na koło / koła
  • Pedał hamulca wpada

Występuje w samochodach takich jak:

  • ATE MK25 - Nissan Cabstar, Navara, Pathfinder
  • ATE MK61 - Nissan Murano, Navara, Cabstar
  • Bosch 8.0 - Iveco Daily
  • Bosch 8.0 - Mercedes-Benz A-Klasa, B-Klasa, E-Klasa, G-Klasa, Sprinter, Vario, Viano, Vito
  • Bosch 8.0 - Nissan Almera, Evalia, Micra, Note, NV200, NV400, Primera, Qashqai, Tiida, Primaster

  • Rozwiązanie problemu C1111:

Błąd C1111 - Zasilanie silnika pompy ABS