Błąd P1730 - Układ mechaniczny silnika wybierającego


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu P1730 to oznacza, że sterownik automatycznej lub półautomatycznej skrzyni biegów jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu P1730:

Układ mechaniczny silnika wybierającego

Objawy błędu P1730:

  • Po rozgrzaniu silnika skrzynia wchodzi w tryb awaryjny
  • Błędy czujnika obrotów turbiny
  • Błędy elektrozaworów błąd czujnika
  • Skrzynia nie działa brak możliwości poruszania się
  • Niezrozumiały sygnał obrotów z czujnika – sygnał zakłócony
  • Skrzynia szarpie

Występuje w samochodach takich jak:

  • Bosch LUK Easytronic DuraShift iShift - Różne
    Ford Fusion, Fiesta
    Mazda 2
    Opel Meriva, Zafira, Astra, Corsa, Vectra , Combo, Tigra
    Honda Civic
    Mercedes-Benz A-Klasa, Viano , Signum, Jazz

  • Rozwiązanie problemu P1730:

    • Naprawa sterownika / mechatroniki automatycznej lub półautomatycznej skrzyni biegów
    • Zadzwoń do nas +48 796 160 103
Błąd P1730 - Układ mechaniczny silnika wybierającego