Błąd 16349 - Uszkodzony procesor pompy ABS


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu 16349 to oznacza, że sterownik pompy ABS jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu 16349:

Uszkodzony procesor pompy ABS

Objawy błędu 16349:

  • Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC
  • Brak komunikacji
  • Czujniki kół
  • Czujnik ciśnienia
  • Robi zakłócenia, zwarcie
  • Zablokowana hydraulika
  • Blokuje koło / koła
  • Nie hamuje na koło / koła
  • Pedał hamulca wpada

Występuje w samochodach takich jak:

  • ATE MK61 - Audi A3, A4, Q7, TT, S3
  • ATE MK61 - Seat Altea, Altea XL, Leon, Toledo, Ibiza, Toledo
  • ATE MK61 - Skoda Fabia, Octavia, Roomster, Superb, Yeti, Octavia , Superb
  • ATE MK61 - Volkswagen Caddy, Crafter, EOS, Golf, Golf Plus, Jetta New Beetle, Scirocco, Tiguan, Touran, Touran , Caddy , Touareg, Amarock

  • Rozwiązanie problemu 16349:

Błąd 16349 - Uszkodzony procesor pompy ABS