Błąd C0020 - Zasilanie silnika pompy ABS


Odczytywanie kodów błędów w samochodzie jest kluczowym krokiem w diagnozowaniu problemów z różnymi systemami pojazdu, takimi jak silnik, układ hamulcowy, układ kierowniczy czy z innymi systemami elektronicznymi.

Odczytywanie kodów błędów za pomocą skanera diagnostycznego. Jest to urządzenie elektroniczne, które podłącza się do złącza diagnostycznego OBD-II (On-Board Diagnostics II) znajdującego się zazwyczaj pod tablicą rozdzielczą. Po podłączeniu skanera, można odczytać kody błędów, które zostały zarejestrowane przez różne moduły sterujące pojazdem. Te kody są zazwyczaj numerami, które wskazują na konkretne problemy lub nieprawidłowości w działaniu poszczególnych systemów.

Jeżeli podłączyłeś komputer diagnostyczny i wyskoczył Ci kod błędu C0020 to oznacza, że sterownik pompy ABS jest prawdopodobnie uszkodzony.

Opis błędu C0020:

Zasilanie silnika pompy ABS

Objawy błędu C0020:

  • Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC
  • Brak komunikacji
  • Czujniki kół
  • Czujnik ciśnienia
  • Robi zakłócenia, zwarcie
  • Zablokowana hydraulika
  • Blokuje koło / koła
  • Nie hamuje na koło / koła
  • Pedał hamulca wpada

Występuje w samochodach takich jak:

  • ATE MK61 - Ford B-Max, C-Max, Fiesta, Focus, Focus Turnier, Tourneo Connect, Transit Connect, Escape
  • ATE MK61 - Mazda 3, 5, 3
  • ATE MK61 - Volvo C30, C70, S80, V50
  • ATE MK61 - Mercedes-Benz CL, S-klasa, C-klasa, GLK
  • ATE MK61 - Nissan Murano, Navara, Cabstar
  • ATE MK61 - Chrysler Aspen, Town & Country, Voyager
  • ATE MK61 - Chevrolet Captiva, Epica
  • ATE MK61 - Citroen C-Crosser
  • ATE MK61 - Jeep Patriot, Grand Cherokee, Compass, Wrangler
  • ATE MK61 - Dodge Caliber, Journey, Challenger, RAM
  • ATE MK61 - Subaru
  • ATE MK100 - Ford B-Max, C-Max, Fiesta, Focus, Focus Turnier, Ka, Kuga, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect, S-Max , Custom, Focus C-Max, Fusion, Grand C-Max

  • Rozwiązanie problemu C0020:

Błąd C0020 - Zasilanie silnika pompy ABS