• Zapowietrzony układ hamulcowy.
- pedał hamulca się zapada, po kilkukrotnym podpompowaniu – twardnieje.
• Zużyty płyn hamulcowy. Może podczas hamowania wrzeć (od wysokiej temperatury), co może doprowadzić do powstawania korków powietrznych.
- Układ się zapowietrza, objawy jak wyżej.
• Nieszczelne siłowniki oraz uszkodzenia przewodów hamulcowych.
- ubytki płynu hamulcowego.
• Uszkodzona pompa hamulcowa. Wżery lub uszkodzona uszczelka w pompie hamulcowej.
- Pedał hamulca pomału opada do podłogi (na wyłączonym silniku)
• Uszkodzona pompa ABS.
- Tu awarii i przyczyn może być kilka, dlatego trochę się rozpiszemy.
Niektóre pompy ABS wykazywały możliwość rozszczelnienia, szczególnie przy akumulatorze ciśnienia. Najczęściej właśnie w tym miejscu dochodzi do uszkodzeń. Objawy takie jak podczas nieszczelnego układu hamulcowego.
Zabrudzenia ze skorodowanego układu mogą zapychać i zacinać tłoczki w bloku pompy ABS. Tu objawy mogą być różne.
• Może być blokowane jedno lub dwa koła (po przekątnej). Samochód ściąga na jedną stronę, koła się mocno grzeją.
• Może być, że koło (jedno lub dwa – po przekątnej) nie hamuje wcale. Podczas hamowania samochód ściąga na którąś stronę.
• Może być, po wciśnięciu pedału hamulca, pedał delikatnie mięknie / wpada.
Z przyczyn eksploatacyjnych tzn. z powodu wytarcia okładzin hamulcowych, także może obniżyć się poziom płynu hamulcowego, co także może spowodować zapowietrzenie się układu.
Jak więc widzimy, płyn jest bardzo istotnym elementem bezpieczeństwa oraz niezawodności hamulców. Kontrolujmy więc jego stan oraz jakość. Pamiętajmy także o tym, że producenci zalecają różne płyny do swoich pojazdów, nie można ich mieszać ani stosować zamiennie.
Zadzwoń i skontaktuj się z nami w sprawie naprawy
+48 796 160 103
