Zaniedbane wymiany płynu hamulcowego powodują korozję układu. Z czasem do układy dostaje się woda. Już kilku procentowa jej zawartość w płynie generuje korozję w układzie. W płynie wędrują drobinki skorodowanego materiału, skutecznie zapychając i blokując zawory pracujące w pompie ABS. Co gorsza, komputer ABS pracujący w układzie otrzymuje błędne informacje co skutkować może jego przegrzaniem się i finalnie jego uszkodzeniem. Niezmiernie ważne jest zatem jest wymiana płynu hamulcowego, dzięki której pozbywamy się zanieczyszczeń. Układ przed ponownym zalaniem również przepłukujemy.
Nie pomoże to niestety, gdy pompa już jest zapchana. W takim przypadku pozostaje naprawa w naszym serwisie. Najlepiej wysłać ją do regeneracji razem ze sterownikiem, który również przy okazji możemy sprawdzić. Najlepiej usługę taką skonsultować z naszym technikiem, który pomoże i podpowie jaką najlepiej zastosować metodę naprawy.
Modele, w których występowała ta pompa: B-Max, C-Max, S-Max, EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Ka, Kuga, Mustang, Tourneo, Transit
Nie pomoże to niestety, gdy pompa już jest zapchana. W takim przypadku pozostaje naprawa w naszym serwisie. Najlepiej wysłać ją do regeneracji razem ze sterownikiem, który również przy okazji możemy sprawdzić. Najlepiej usługę taką skonsultować z naszym technikiem, który pomoże i podpowie jaką najlepiej zastosować metodę naprawy.
Modele, w których występowała ta pompa: B-Max, C-Max, S-Max, EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Ka, Kuga, Mustang, Tourneo, Transit