Naprawa sterownika pompy ABS ATE MK60EC1 - MK61 - Wymiana procesora.Mózgiem sterującym pracę każdej pompy ABS jest jej sterownik. Ten zminiaturyzowany komputer steruje jej pracą i odpowiada za nasze bezpieczeństwo podczas hamowania. Zdawać by się mogło, że w tym temacie wiele do powiedzenia już nie ma, ale technika w pojazdach samochodowych „gruszek w popiele nie zasypuje”. Obecnie wykorzystywane układy mogą nie tylko wspomagać awaryjne hamowanie. Mogą także na przykład odzyskiwać energię z siły hamowania czy przejąć za nas w sytuacjach awaryjnych kontrolę nad zatrzymaniem auta.
Ogrom tych obowiązków spoczywa właśnie na sterowniku pompy ABS. Jak każdy komputer, wyposażony jest on w procesor, który oblicza wszelkie parametry prawidłowej pracy urządzenia. Z racji ciężkich warunków panujących pod maską, narażony jest on na drgania, zmienną temperaturę czy warunki atmosferyczne. Nie bez znaczenia jest także stan całego układy hamulcowego. Dość często zdarzają się zatem usterki elektroniczne takiego układu.
Jedną z najpopularniejszych pomp hamulcowych jest model MK61 (MK60 EC1) firmy ATE. Montowana była od około 2008 do 2020 roku przez wiele firm w bardzo wielu modelach pojazdach. Cieszyła się dużą niezawodnością, lecz jak każde urządzenie może się uszkodzić. Dzięki tak dużej popularności nasza firma dobrze poznała jej wszystkie mankamenty i naprawa nie stanowi w wielu przypadkach dla nas problemu. Nasi technicy znają jej wszelkie bolączki i potrafią stawić im czoła.
Najbardziej złożonym problemem jest awaria samego procesora. Naprawa takiego elementu, jeśli jest taka konieczność, polega na jego wymianie. Do takiej operacji potrzebna jest duża wiedza i doświadczenie. Konieczny jest także specjalistyczny sprzęt. Niektóre firmy próbują ratować sytuację poprawiając luty łączące procesor z płytą. Taka naprawa pomaga, ale na krótko. Ponadto nieumiejętnie wykonana może wręcz zaszkodzić. Jesteśmy jedną z niewielu firm, która podejmuje się takich wyzwań.
W zależności od pojazdu i typu awarii pompa może zgłaszać problem:
- C0550 (Opel)
- C2200 (Mitsubishi, Suzuki, Chrysler, Dodge, Jeep, Chevrolet, Fiat)
- C2104 (Mitsubishi, Suzuki, Chrysler, Dodge, Jeep, Chevrolet, Fiat)
- 5DF5 (BMW)
- 5001 (Mercedes-Benz)
- C1001 (Mercedes-Benz)
- 5944 (Mercedes-Benz)
- 5945 (Mercedes-Benz)
- C1944 (Mercedes-Benz)
- C1945 (Mercedes-Benz)
- C056D (Opel)
- 01130 / 046A (VAG)
- 16352 / 3FE0 (VAG)
- 16349 / 3FDD (VAG)
- 16355 / 3FE3 (VAG)
- DTC 5050 (Renault)
- DTC 4001 (Renault)
Jeśli po podłączeniu testera diagnostycznego wyświetli ci się ten lub inne błędy skontaktuj się z naszą firmą. Nasi technicy pomogą wybrać najlepszą formę naprawy. Jeśli nie wiesz jaką masz pompę, może wystarczy marka i rok pojazdu czy numer pompy. Pamiętaj, że takie naprawy powierza się najlepszym. Wymiana procesora, który ma powierzchnię mniejszą niż 1 cm2 jest nie lada wyzwaniem i dla niedoświadczonego technika może skończyć się uszkodzeniem całego układu. Nie ryzykuj i powierz naprawę naszej firmie.
Zadzwoń i skontaktuj się z nami w sprawie naprawy
+48 796 160 103