Skrzynia CVT 722.8 montowana była w Mercedesach klasy A i B w latach 2004 – 2013. Producentem sterownika jest firma Termic / Continental.
Główna przyczyną usterek są czujniki Y3/9B3 i Y3/9B4. Mierzą one prędkość obrotową napędu skrzyni. Częstą przyczyną awarii jest brak dbałości o olej, w szczególności niesystematyczna wymiana. Zabrudzony olej wpływa na błędny odczyt z czujników obrotu.
Objawy usterek:
Objawy usterek:
- - Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
- - Auto rusza, gdy świeci się kontrolka „MIL”, Transmission visit workshop, Transmission Consult Workshop.
- - Pojawienie się symbolu F na wyświetlaczu licznika.
- - Skrzynia szarpie przy włączeniu na pozycję „D” lub „R”.
- - Nieprawidłowa, gwałtowna zmiana biegów.
- - Pojazd nie rusza.
- - Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów.
- - 0657 napięcie zasilania elektromagnes sterujący zawory w CVT jest uszkodzony
- - 0705 awaria obwodu czujnika zasięgu transmisji
- - 0706 sygnały selektora zakresu są niemożliwe w porównaniu do sygnałów z elektronicznego modułu dźwigni wyboru
- - 0717 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej wyjścia CVT) jest niedostępny
- - 0720 prędkość gradientu nPrimGrd > nPrimGrdMax
- - 0722 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej wyjścia CVT) jest niedostępny
- - 0723 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (wyjściowy czujnik prędkości obrotowej CVT) jest niemożliwy
- - 0730 przełożenie w CVT jest niedozwolone
- - 0739 dodatkowy sygnał RPM komponentu Y3/9B5 nie jest dostępny
- - 0746 wystąpił przerwanie obwodu w pętli sterującej dla componentY3/9y1 (CVT) podstawowego kontrolny zawór elektromagnetyczny
- - 0766 w pętli sterującej wystąpił obwód otwarty dla componentY3/9y4 (CVT) przetwornik momentu obrotowego blokada sprzęgła kontrolny zawór elektromagnetyczny
- - 0776 wystąpił przerwanie obwodu w pętli sterującej dla componentY3/9y2 (CVT) wtórne kontrolny zawór elektromagnetyczny
- - 0778 wystąpił zwarcie w pętli sterującej dla komponentu y3/9y2 (CVT) bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów dodatkowy kontrolny zawór elektromagnetyczny
- - 0793 pośredni obwód czujnika prędkości wału brak sygnału
- - 0794 pośredni wał wejściowy sygnału czujnika prędkości
- - 0796 w pętli sterującej wystąpił otwarty obwód kontrolny zawór elektromagnetyczny sprzęgła componentY3/9y3 (CVT)
- - 0766 w pętli sterującej wystąpił obwód otwarty dla componentY3/9y4 (CVT) przetwornik momentu obrotowego blokada sprzęgła kontrolny zawór elektromagnetyczny
- - 0842 napięcie wyjściowe czujnika ciśnienia komponentu jest wadliwe. (Zwarcie do masy)
- - 1634 komponent Y3/9n1 (CVT) jest uszkodzony lub napięcie zasilania jest wadliwe (podnapięcie)
- - 1744 przetwornik momentu obrotowego sprzęgła
- - 2722 niedopuszczalne zamknięcia hamulca hydraulicznego 'Reverse ”fao miało miejsce w zmiennym w sposób ciągły automatyczna skrzynia biegów (CVT), gdy dźwigni „ n” była zaręczona.
- - 2723 niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego "bieg wsteczny" miało miejsce w CVT
- - 2731 niedopuszczalne zamknięcie sprzęgło hydrauliczne "bieg do przodu" miało miejsce w CVT, gdy pozycja dźwigni selektora "N" była włączona
- - 2732 niedopuszczalne otwarcie sprzęgło hydrauliczne "bieg do przodu" miało miejsce w CVT
Najczęściej generują one błędy: