Naprawa sterownika skrzyni biegów CVT 722.8 do Mercedes A-Klasa (W168) i B-Klasa (W169)

Mercedes w swych mniejszych pojazdach stosował bezstopniowe skrzynie biegów, tzw wariatory. Charakteryzowały się one tym, że brak w nich przełożeń na kołach zębatych. Przełożenia są przenoszone poprzez zespół kół stożkowych, połączonych pasem klinowym lub łańcuchem. Podczas jazdy nie wyczuwamy fizycznego przełączania biegów. Praca wariatora kontrolowana jest przez elektroniczny sterownik, wyposażony w czujniki i zawory hydrauliczne.

Skrzynie biegów
Naprawa cvt 722.8 mercedes
Skrzynia CVT 722.8 montowana była w Mercedesach klasy A i B w latach 2004 – 2013. Producentem sterownika jest firma Termic / Continental. Główna przyczyną usterek są czujniki Y3/9B3 i Y3/9B4. Mierzą one prędkość obrotową napędu skrzyni. Częstą przyczyną awarii jest brak dbałości o olej, w szczególności niesystematyczna wymiana. Zabrudzony olej wpływa na błędny odczyt z czujników obrotu.

Objawy usterek:
  • - Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
  • - Auto rusza, gdy świeci się kontrolka „MIL”, Transmission visit workshop, Transmission Consult Workshop.
  • - Pojawienie się symbolu F na wyświetlaczu licznika.
  • - Skrzynia szarpie przy włączeniu na pozycję „D” lub „R”.
  • - Nieprawidłowa, gwałtowna zmiana biegów.
  • - Pojazd nie rusza.
  • - Brak komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów.


  • Najczęściej generują one błędy:
    • - 0657 napięcie zasilania elektromagnes sterujący zawory w CVT jest uszkodzony
    • - 0705 awaria obwodu czujnika zasięgu transmisji
    • - 0706 sygnały selektora zakresu są niemożliwe w porównaniu do sygnałów z elektronicznego modułu dźwigni wyboru
    • - 0717 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej wyjścia CVT) jest niedostępny
    • - 0720 prędkość gradientu nPrimGrd > nPrimGrdMax
    • - 0722 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (czujnik prędkości obrotowej wyjścia CVT) jest niedostępny
    • - 0723 sygnał RPM z komponentu Y3/9b5 (wyjściowy czujnik prędkości obrotowej CVT) jest niemożliwy
    • - 0730 przełożenie w CVT jest niedozwolone
    • - 0739 dodatkowy sygnał RPM komponentu Y3/9B5 nie jest dostępny
    • - 0746 wystąpił przerwanie obwodu w pętli sterującej dla componentY3/9y1 (CVT) podstawowego kontrolny zawór elektromagnetyczny
    • - 0766 w pętli sterującej wystąpił obwód otwarty dla componentY3/9y4 (CVT) przetwornik momentu obrotowego blokada sprzęgła kontrolny zawór elektromagnetyczny
    • - 0776 wystąpił przerwanie obwodu w pętli sterującej dla componentY3/9y2 (CVT) wtórne kontrolny zawór elektromagnetyczny
    • - 0778 wystąpił zwarcie w pętli sterującej dla komponentu y3/9y2 (CVT) bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów dodatkowy kontrolny zawór elektromagnetyczny
    • - 0793 pośredni obwód czujnika prędkości wału brak sygnału
    • - 0794 pośredni wał wejściowy sygnału czujnika prędkości
    • - 0796 w pętli sterującej wystąpił otwarty obwód kontrolny zawór elektromagnetyczny sprzęgła componentY3/9y3 (CVT)
    • - 0766 w pętli sterującej wystąpił obwód otwarty dla componentY3/9y4 (CVT) przetwornik momentu obrotowego blokada sprzęgła kontrolny zawór elektromagnetyczny
    • - 0842 napięcie wyjściowe czujnika ciśnienia komponentu jest wadliwe. (Zwarcie do masy)
    • - 1634 komponent Y3/9n1 (CVT) jest uszkodzony lub napięcie zasilania jest wadliwe (podnapięcie)
    • - 1744 przetwornik momentu obrotowego sprzęgła
    • - 2722 niedopuszczalne zamknięcia hamulca hydraulicznego 'Reverse ”fao miało miejsce w zmiennym w sposób ciągły automatyczna skrzynia biegów (CVT), gdy dźwigni „ n” była zaręczona.
    • - 2723 niedopuszczalne otwarcie hamulca hydraulicznego "bieg wsteczny" miało miejsce w CVT
    • - 2731 niedopuszczalne zamknięcie sprzęgło hydrauliczne "bieg do przodu" miało miejsce w CVT, gdy pozycja dźwigni selektora "N" była włączona
    • - 2732 niedopuszczalne otwarcie sprzęgło hydrauliczne "bieg do przodu" miało miejsce w CVT


    • Zadzwoń i skontaktuj się z nami w sprawie naprawy

      +48 796 160 103